RS PULSE

RS Sailing heeft  25 jaar ontwerp- en bouwervaring op het gebied van varen met nul emissie boten en heeft nu alle zeilen bijgezet om de Pulse te ontwikkelen. Dit heeft zij samen met zeer innovatieve partners met succes gedaan.  De PULSE58 de combineert dan ook een uiterst efficiënte en geoptimaliseerde rompvorm met bewezen technologie uit de electrische auto.
De 57Kwh accupakket is in een speciaal ontworpen ligbed onder de vloer.
Deze is zeer goed bereikbaar door een slimme en degelijke constructie van de console.

In tegenstelling tot andere producenten heeft RS de romp van de PULSE58 speciaal ontworpen voor de elektrische aandrijving. De tunnelvorm en de lange waterlijnlengte zorgen voor een verminderde weerstand bij lage snelheid.
Het accupakket  ligt in de romp en verlaagt daardoor het zwaartepunt wat het vaarcomfort enorm bevorderd.
Combineer dit alles met elkaar en je krijgt een stabiele RIB met zeer goede vaareigenschappen zowel op snelheid als surveillance snelheid.
Hypalon tubes en een integrale antislip vloer in de kuip zorgen samen voor een hoogwaardige en duurzame afwerking.

Het accupakket levert tot 104V aan de baanbrekende RAD-aandrijfaandrijving.
RAD is een unieke en integrale aandrijving.

Het elektronische management regelt alle aspecten van de aandrijving, motorbesturing en batterijconditionering en bestuurt ook het kantelmechanisme van de revolutionaire schroef.

BEWEZEN TECHNOLOGIE

  • Elektrisch automitve systeem
  • Bewezen accu en motor
  • Grote batterijcapaciteit
  • Lage bedrijfs- en onderhoudskosten
  • Onderdeel van RS – reputatie van hoge bouwkwaliteit en betrouwbaarheid
  • Gemaakt in het Verenigd Koninkrijk
  • Uitgebreid getest in de praktijk
  • State-of-the-art databeheer, realtime en op afstand

DOELGERICHT ONTWORPEN

  • Ontworpen voor elektrische aandrijving
  • Ergonomisch ontworpen
  • Ideaal voor coaching / veiligheid / handhaving / ondersteuning
  • Superyacht tender-, vrijetijds- en commerciële specificaties beschikbaar
  • Stabiel platform
  • Revolutionair aandrijfsysteem waarbij veiligheid voorop staat
  • Innovatief persoonlijk man-over-boord systeem

DUURZAAMHEID

  • Nul uitstoot tijdens het varen
  • Zeer ëfficiente en lichtgewicht romp
  • Uitgebreide CFD analyse op rompvorm (hydrodynamische prestatie test)
  • Uitgebreide CFD analyse op revolutionair voortstuwingssysteem
  • Duurzaam gebruik van materialen en productiemethoden
  • Vermindering van de ecologische voetafdruk van transport door stapelbare rompvorm

Het veelgeprezen Raymarine Axiom 7-inch touchscreen wordt standaard op de console gemonteerd.
Naast alle geavanceerde plot- en navigatiefuncties, geeft Axiom ook de vermogensreserve, direct bereik en batterijgegevens weer die door de RADLink-zender worden geleverd.
RADLink zendt ook indie gewenst via Bluetooth en 4G uit naar de mobiele app om laadgegevens op afstand te in te kunnen zien.
Dit samen met de revolutionaire geofencing-mogelijkheden geeft u op afstand alle gegevens om te zien wat er gebeurt.

De duurzame constructie van PULSE58 bestaat uit bio-geïnfundeerde epoxyhars, gerecycled PET-kernmateriaal en natuurlijk basalt- en vlasvezels. Deze vezels zijn ongelooflijk sterk en absorberen energie. Ervaring met deze materialen is al jaren opgedaan met de duurzame constructie van de succesvolle RS Aero- en RS21-zeilboten. Dit heeft RS in staat gesteld het meest duurzame laminaat op de markt te brengen. Dit innovatieve laminaat is lichtgewicht en gaat lang mee, zelfs in de meest extreme omgevingen. RS Electric Boats is een partnerschap aangegaan met Tree Aid om de koolstof tijdens het proces te compenseren. Mede hierdoor zorgt RS ervoor dat het hele bouwproces CO2-neutraal is.

De SHOCK-WBV Omega-stoelen zijn specifiek ontworpen om schokken en trillingen op het lichaam aanzienlijk te verminderen. Het materiaal neemt sneller de orginele vorm weer aan nadat het ingedrukt is dan andere systemen op de markt, wat het comfort en de veiligheid verbetert.

Of het nu voor werk of voor ontspanning is, de opbergruimte in de Pulse58 is praktisch. Via de gemakkelijke toegang van het dashboardkastje tot het afsluitbare motorcompartiment. Prodeck in de kuip voor meer comfort, grip en een beetje stijl.
Het opstaande raam biedt bescherming tegen wind en regen.

De grijppunten rondom zorgen ervoor dat passagiers zich gemakkelijk over het dek kunnen verplaatsen.
De sleeppaal staat ruim achter de stoelen waardoor deze gemakkelijk te gebruiken is.
Door het ontbreken van een buitenboordmotor en een open spiegel, voelt de Pulse58 ruim en rustgevend stil aan.